Program se zaměří na institut podnikového ombudsmana, jeho roli a postavení v organizaci a na rozvoj jeho dovedností pro výkon této role.
Komu je program určen
- Vrcholovému managementu
- Zaměstnancům compliance oddělení
- Podnikovým právníkům
- Ombudsmanům
Program
MODUL 1: PRÁVNÍ
- Úvod do podnikové kultury a etiky
- Pracovněprávní minimum
- Práva a povinnosti zaměstnanců
- Povinnosti vedoucích zaměstnanců
- Spory na pracovišti
- Diskriminace a rovné zacházení
- Řešení stížností
- Podnikový ombudsman a jeho činnost
- Zasazení ombudsmana do organizační struktury společnosti
- Ombudsman a jeho vztah s HR, compliance a právním oddělením
- Role ombudsmana a agenda whistleblowingu
MODUL 2: PROCESNÍ
- Budování funkce ombudsmana v podniku
- Nastavení rolí a odpovědnosti
- Nastavení podpůrných procesů
- Vnitřní předpisy
- Základní dokumentace pro činnost ombudsmana
- Budování důvěry mezi zaměstnanci a vrcholovým vedením
- Kvalifikační a personální předpoklady pro výkon činnosti
MODUL 3: PSYCHOTERAPEUTICKÝ
- Úvod do problematiky psychohygieny
- Definice a význam psychohygieny
- Specifické nároky, stresory a etická dilemata spojená s rolí ombudsmana
- Krátké cvičení na sebereflexi: Jak se cítím ve své roli?
- Techniky zvládání stresu a prevence syndromu vyhoření
- Praktické techniky pro zvládání stresu (dýchací cvičení, mindfulness, krátké relaxační techniky)
- Jak rozpoznat příznaky vyhoření a jak mu předcházet
- Skupinová diskuse – sdílení vlastních strategií a zkušeností
- Práce s hranicemi, emoční odolnost a udržitelný pracovní režim
- Jak zvládat náročné emoce spojené s řešením stížností a konfliktů
- Jak si nastavit zdravé hranice mezi prací a osobním životem
- Work-life balance a dlouhodobé strategie pro udržení duševní pohody
- Komunikace, řešení sporů, naslouchání, mediace, facilitace
- Kazuistiky a případové studie
- Práce s konkrétními případy z praxe ombudsmana
- Skupinové řešení a analýza etických a psychologických aspektů
- Prezentace výsledků a zpětná vazba
- Závěrečná reflexe
Po absolvování všech tří modulů obdrží účastník KPMG certifikát Podnikový ombudsman.